Keskustelut Tekniikka Jonsereds CS 2234 S

Esillä 7 vastausta, 71 - 77 (kaikkiaan 77)
  • Jonsereds CS 2234 S

    Merkitty: 

    Olen harrastelija sahaaja. Sahailen yllämainitulla sahalla ja nyt tuli ongelmia. Saha on hankittu 2008 ja en ole paljoakaan sahannut sillä.  Ongelmana on yläkierrosten häviäminen. Tyhjäkäynti on ihan ok ja kun nostaa kierroksia saha alkaa  tukehtumaan kuten ei saisi polttoainetta. Sama ongelma saha kylmänä tai kuumana.

    Olen tehnyt sahaan seuraavat toimenpiteet mutta niillä ei ollut mitään merkitystä:

    – imuletkun vaihto tankista

    -primepumpun letkujen vaihto uuteen

    -korvausilmaventtiilin puhdistus paineilmalla

    -sytystystulpan vaihto uuteen

    -polttoaineen vaihto

    -hieman H säätöruuvia kierretty vastapäivään(auttoi vähän mutta vika ei poistunut

    -kokeiltu ilman pakoputkea(ei merkitystä)

    Auttakaa ajatuksin missä voisi olla vika, meneekö sähköpuolelle?

  • kim1

    Aivan uskottavaa jos olet tehnyt 8 tunnin päiviä..,pitemmistä päivistä puhumattakaan…,niin kuin olen aikoinaan kertonut,niin 30 vuotta sitten oli ilo ja kunnia työskennellä yhden huippumetsurin kanssa yksi talvikausi..,tehtiin 6 tunnin päiviä..,45 kiintoa oli päiväsaldo kuukaudesta toiseen elikkä 5 kuukaudessa n.5000 kiintoa ,työtunteja tuli noin 660..,tämän huippumetsurin 2055 jonssi oli varmasti vasta makeimmillaan siinä vaiheessa…,elikkä nippa nappa sisäänajettu..,heh..tosin itse pääsin vaan 3000 kiintoon..,1000 mottia varmasti meni oman heikomman sahan piikkiin ja toinen tonni meni vaan siksi…,ettei vaan kertakaikkiaan voi huippumetsurille pärjätä..,ainakaan noin puoli kylmiltään..,heh                         P.s.Hyvä ammatti saha tulee pitkässä juoksussa halvemmaksi,kuin isäntä linjan sahat mökkisahoista puhumattakaan….,itselläni on 201,261,361..,raivurina 490..,toki akkusahakin on..,heh…,vaikka nykyjään käyttö onkin sahoille kohtuu vähäistä..,niin halpis sahaa en ikinä osta..,sen virheen tein 30 vuotta sitten..,heh

    Marjametsä

    Moottorisahat on niin halpoja nykyään että sama ostaa ammattikäyttöön tarkoittettu isäntälinjan sijaan.  Eihän eroa ole rahallisesti kuin pari auton tankkausta tai viikonloppu viinat. Normi metänomistajalla se  kestää 10 vuotta, silloinkin hapristuu polttoaineletkut ennen kuin kone loppuu.

     

     

    Pavekka

    Tavallaan joo mutta sahat on muuttuneet entisistä hyvistä ajoista. Nykyään kannattaa ostaa saha tarpeen mukaan. Ammattimalli merkistä riippuen silloin jos saa sahattua sen loppuun kahdessa vuodessa eli takuun aikana. Varmaan suurin osa metsänomistajistakin sahaa rauhallisemmin.  Moottorisaha on yksi niistä poikien leluista joihin on vaikea suhtautua tarvehankinta pohjaisesti.

    Visakallo Visakallo

    Taitaa kysyntä vaikuttaa sahojen hintoihin, kun moottorisahat ovat nykyisin halpoja, mutta raivaussahojen hinnat ovat nousseet koko ajan.

    Rukopiikki

    Raivaussahojen hintoja kannattaisi vielä pikkusen nostaa. Metsätalous on niin hyvää hommaa että maksukykyä riittää.

    Visakallo Visakallo

    No nyt puhuu Rukopiikki täyttä asiaa! Jo pelkällä Kemeralla minäkin olen aina uudet autot ja sahat ostanut!

    Metsuri motokuski

    Siten vielä lopuksi metsävähennyksellä  vähän parempaa laatua.

Esillä 7 vastausta, 71 - 77 (kaikkiaan 77)