Keskustelut Tekniikka Stihl 362 ja 261

Viewing 10 replies - 41 through 50 (of 178 total)
  • Stihl 362 ja 261

    Onko minkälaisia kokemuksia tuosta puruntuottolaitteesta ?

    Tarkoitus olisi hankkia tuollainen nykyisen 241:n kaveriksi.

    Muutin otsikon kun muuttui tuo vekotinkin

  • Petri

    Hevosmiesten uutistoimistosta kuulin, että viimeiset perinteisellä manuaalisäätöisellä kaasuttimella varustetut MS261- sahat olisivat nyt myynnissä (hintaan 599,00).

    Eli jos haluaa välttää CM-version niin pian alkaa olla viimeiset hetket hommata säätömahdollisuuksilla varustettu MS261.
    Sikäli mikäli siis mikäli tämä huhu nyt pitää paikkansa.

    topintam

    Kipin kapin sahakuppaan shit, Itsekkin kiiruhdin kun kuulin viimeisiä manuaalisia HQ 346:sia tarjolla. Eipä se tilhin 261 vaan meinaa matkaan lähtiä sahahyllystä vaikka ovat aina ihan vierekkäin 346 kanssa.

    Halko

    Vanha topicci, mutta menköön.

    (Itse hain taannoin käyttökokemuksia Jonsered cs 2260wh- mallista, eipä kuulunut.)

    Nyt tuolla jonkinverran sahannut.(hankintahinta 599€).
    Johan rupesi pusu irtoamaan isommastakin puusta!
    Itse olen työnkuvan vuoksi sahaillut aikas monella sahalla, ja muuta en voi sanoa, kuin että jättäkää harrastelijasahat hyllyyn, ja ostakaa ammattisaha.

    Esim tuo jonssin cs2260wh on ammattisaha(hv 560xpg rinnakkaismalli), ja toimii. Ei tarvi epäillä.

    Tuolta tallista löytyy tällähetkellä tilhi 200, husku 353G. jonssi 455, shindaiwa 488 ja uusinpana jonssi cs2260wh. Plus eläkkeeelä, mutta toimintakunnossa olevat jonssit 535 ja 601.

    Kaikki toimii, kun niistä pidetään huolta.
    Ja jos teholuokkaa 3,5Kw ajatellaan, niin hinnalleen ainakin tuo minun 2260wh osui kohdalleen…

    Toki rankametsään otan mieluiten tilhin 200:n, nyt kun se taas kukkuu niinkuin pitää (kalvot, bensaletku, impulssiletku ja kiihdytyspumppu vaihdettu) – eli kaikki odotetut vikakohteet läpikäyty. Bensaletku hajos aikaisemmin, viimeisin vika oli tuo kiihdytyspumppu

    saha1

    ” Hevosmiesten uutistoimistosta kuulin, että viimeiset perinteisellä manuaalisäätöisellä kaasuttimella varustetut MS261- sahat olisivat nyt myynnissä (hintaan 599,00). ”

    Kyllä niitä 261 malleja on myyty paljon tuon (599euron=600eur)alle.

    Se 599eur hinta on ollut kauan aikaa normaali hinta Suomessa.
    261 on saanut ostettua , noin 500 euroon tai jopa alle.

    c-m sahoja on varmaan testattu paljon,ei niissä ainakaan voi säätää meisselillä seoksia väärin. Kyllä niitäkin pitää huoltaa/korjata samalla tavalla kun ikää tulee. 261 c-m sahakin pitää hinnoitella kilpailukykyisellä hinnalla jos stihl niitä meinaa myydä.

    Petri

    ”Se 599eur hinta on ollut kauan aikaa normaali hinta Suomessa.
    261 on saanut ostettua , noin 500 euroon tai jopa alle. ”

    Kertoisitko, mistä noin halvalla saa? Nyt tuli ostohaluja.

    Linnainmaa

    Moro. Saha1 kirjoitteli Stihl 261 saatavan alle 500 euron, vaan eipä oo kirjoitellut mistä, ostaisin heti jos ko. hinta huhu pitää paikkansa.
    Vielä kysyisin kävisikö ko.malli sahalaitokseen jolla sahaisin tukkeja ”” kenttäsirkkelin tapaan”” 18 tuuman laippa ja talttateräketju, jos ei potkua mielestäsi riitä , niin mitä suosittelet, ja onko sulla ollut vastaavaa sahauslaitetta käytössä ja mikä sinä moottorina. En halua vastauksia , musta tuntuu tai mä luulen.

    Terv. Pekka

    Hiluxmetsuri

    Toi sahalaitos on hiukka laaja käsite. Jos meinaat sahailla vauhdilla, niin ei ole mistään msahasta tuohon. Ei vaan riitä heposet.

    Mutta jos hitaampi tahti kelpaa, niin sitten kai voi laittaa minkä tahansa sahan. Kaikilla niillä saa puuta halkikin.

    Mulla on 261 15″ laipalla ja katkoo ihan hyvin, mutta en laittaisi tuohon sahaan 18″ laippaa ja alkaisi halkomaan sillä. Tää perustuu siihen, että olen jonkun verran halkonut puita pituussuuntaan tuolla, ja jos sahaat pöllin päästä syiden suuntaan, niin tulee piiiitkää lastua ja se tukkii kaikki paikat. Jos taas sahaat sivusta ja etenet syiden suuntaan, niin saat aikaiseksi hienojakoista pölyä. Tuolla tavalla saha etenee paljon hitaammin ja sitä saa huudattaa pitkään ennenkuin on pölkky halki. Kovaa hommaa mille tahansa sahalle.

    Mä ottaisin siis isomman sahan tuohon hommaan.

    saha1

    ostin 261 myyjä tilasi varta vasten sellaisen kun niitä stihl möi pois c-m tieltä Ja maksoin sen 500 eur. Olikohan että myyjä maksoi itse hieman yli 400 euroa näistä.Ei ole saatavissa enää täällä. Vain c-m malleja , hintakin on eri. Ja Husvarnan hinnat tuntuu olevan sellaiset vastaavissa sahoissa että ei ne täällä ainakaan mene hyvin kaupaksi.

    Pidempi laippa kannattaa olla aina varalla , 15-16″ vähintään.
    riippuen mitä tekee.

    Linnainmaa

    Kiitos H-M vastaukselle, oliko sulla pöllin sahauksessa ketjuna talttaketju, se meinaan kiinnostaa juuri ton purun suhteen, olen kattellut youtubesta paljon ko. laitteiden sahauksia , en ole huomannut puruongelmaa, muutenkin sahat ( moottori ) on selvietyneet hommasta kohtuudella.Sahaan vain ittelleni askarteluun tarvitsemiani tukkeja , ei rahtisahausta, kattelin dolmarin 7901 oli halvalla n.600 euroa , mut perkati en ottanu sitä heti, ja sehän oli mennyt si kun menin hakeen, mut dolmarilla 6100??? 61 cm3 kw???? , oskois tosta ., n,600 euroo + laippa ja ketjut.

    Hiluxmetsuri

    Tavallisella ketjulla olen sahaillut.

    Noita piitkiä puruja tulee vain kun sahaa päädystä syyn suuntaan ja pöllin halkomiseen tarvittaisiin koko pöllin mittainen laippa. Tämä ei ehkä ole ihan paras ratkaisu. Ota isotehoisempi kone ihan sovinnolla jos sahattavaa on paljon. Kyllä 50 kuutioisella ihan sahaa jos malttaa olla polttamatta sitä liian suurella syötöllä.

Viewing 10 replies - 41 through 50 (of 178 total)