Keskustelut Tekniikka Stihl MS 241 C-M

Esillä 2 vastausta, 41 - 42 (kaikkiaan 42)
  • Stihl MS 241 C-M

Merkitty: 

Kiinnostaisi kuulla kyseisen sahan viimeisimmästä mallista (2.3kW) kokemuksia. Itse ostin kyseisen sahan lokakuussa ja n.15 tankillisen jälkeen ei ole kuin positiivista sanottavaa sahasta.

• arto arto

Minulla 545 fx kytkin kesti reilut 150ha  sitten meni yksi jousi. Vaihdoin rummun ja kytkimen kustannus itse tehtynä reilu satanen. Reilussa 200ha meni kulmavaihteesta terän puolen laakeri . Takuuseen uusi. Sahailen tämän kesän takuuta jäljellä 7 kuukautta. Sitten taas uusi.

pihkatappi pihkatappi

555fx kytkin ja kulma taitaa olla ikuisia, tietysti senkin joku saa hajalle. Siinä tuntee olevansa voiman oikealla puolella kun terä on huippu tikissä ja tuolla paksumpaa poistumaa niittää. Tahtoo olla vain turhaa taakkaa, kun mennään helpohkoja ennakkoraivuita ja taimikoita ja kiipeillään milloin kivikossa ja laikkumättäillä tai ojilla ynnä suopursujen seassa, jolloin matkaan lähtee kevyempi ja myös varmatoiminen 460 stihl.

Huhtikuussa aloitin 6. päivä raivuut, eli 18 kpl kuuden tunnin päiviä ja vajaa 40 ha, lähinnä ennakkoraivuita, loppuukohan tänä vuonna työmaat kesken.

Esillä 2 vastausta, 41 - 42 (kaikkiaan 42)