Keskustelut Tekniikka Stihl ms201

Viewing 10 replies - 171 through 180 (of 691 total)
  • Stihl ms201

    Onko muilla kokemuksia kyseisestä sahasta? Itse ostin ja pakko huskun miehenä myöntää että stiili hallitsee noi moottorisahat paremmin, onse vaan niin mahtava peli sahata.

  • Tolopainen

    Elektronista säätöä ei sahoihin ole laitettu parantamaan tehoja, vaan pienentämään päästöjä, turha kuvitella, että uusi 201 olisi yhtä tehokas kuin vanhempi malli.

    petep

    Ja tosiaan hyvä että moottorisahojen päästöjä hillitään että maapallo ei tuhoudu.

    Tolopainen

    Keskeneräisiä järjestelmiä tuodaan markkinoille testattavaksi, kun päätöksiä tehdään ottamatta realiteetteja huomioon. Käyttäjät testaavat ja maksavat. Autoteollisuudessa on nähty tuo diesel-sekoilu, kun tekniikka ei pysy päätösten tahdissa. Nykyisten autojen tehot ovat pienempiä kuin edellisten, vaikka numerot näyttävät muuta ja kulutus on noussut. Polttomoottorit aiheuttavat päästöjä aina kun hiilivetyjä poltetaan ja mitään ihmeitä ei tapahdu, vaikka konehuone laitetaan täyteen piirikortteja..

    petep

    Onneksi on Tesla ja akkusahat.

    Korpituvan Taneli

    Sähkön tuotanto ei ole päästötöntä!

    Näillä sähköratkaisuilla on toki iso vaikutus, kun ne siirtävät pakokaasut pois ihmisen nenän edestä, mutta kokonaispäästöihin niiden vaikutus on mitätön.

    Terveisin: Korpituvan Taneli

    jees h-valta

    Valitan, en ole huomannut mitään tehoeroa 200:n ja 201:n suhteen. Alkuun 201:n oli sisäänajoltaan haastavampi eli alkuun todella nuhapumppu mutta sisäänajon (noin kymmenkunta tankillista) jälkeen saha on ollut aivan yhtä virkeä tehopakkaus kuin edeltäjänsäkin.

    pikkutukki

    Huomioita näistä stihleistä . Takapotkukahvan mekanismiin menee töhnää herkästi ja pitää puhdistaa , muuten takapotkusuojaus ei toimi . Terän pudotessa vauhdissa särkee muovit sylinterin suuntaan , minkä jälkeen puru lentää osittain sylinterin säleikön kautta , luulisin , että tämä likastaa ilmanputsaria varsinkin talviasennossa .

    Jätkä

    Sahaa pitää yleensä huoltaa, varsinkin, jos tehdään oikeaa työtä. Yleensä sahoille tehdään jatkuvan huollon (päivittäisen) lisäksi ns viikkohuolto, joka pitäisi tehdä n. 20 bensalitran välein. Siihen liittyy myös laipan kääntö ja purseiden poisto.

    Jos huolto tehdään sisätiloissa, on hyvä apuväline mm. paineilmaa tuottava kompressori, jolla jarrun tienookin on hyvä puhdistaa. Samoin ilmansuodatin, sylinterin jäähdytysrivat ja käynnistimen / vauhtipyörän välitön läheisyys.

    Jos terä lähtee normaalia useammin laipalta, Esim pari – kolme kertaa viikossa, täytyisi kiinnittää huomiota karsintatekniikkaan. Vika on kuitenkin siinä, – Kannattaa sitten niinkuin kerralla uskoa, että syy on sahan ohjaajassa, ei ketjussa, laipassa, eikä sahassa.

    Kovapäisimmätkin oppilaat ovat sen myöntäneet, kun sen on heille sanonut tarpeeksi painavasti.

    petep

    Joskus on jotain ihmeellistä tapahtunut metsässä mutta koskaan ei ole ketju tippunut laipalta sahatessa.Ehkä pitää alkaa riehumaan oikein kunnolla että senkin näkee ja kokee.

    Pienviljelijän poika

    Kyllä 201 ajaa asiansa, meikäläisellä myös. Lisäksi on nyt 231 ja 261 ja 2172 jonsered käytössä tilanteen mukaan

Viewing 10 replies - 171 through 180 (of 691 total)