Keskustelut Tekniikka Stihl ms201

Esillä 10 vastausta, 581 - 590 (kaikkiaan 691)
  • Stihl ms201

    Onko muilla kokemuksia kyseisestä sahasta? Itse ostin ja pakko huskun miehenä myöntää että stiili hallitsee noi moottorisahat paremmin, onse vaan niin mahtava peli sahata.

  • Tolopainen

    Kannattaisi ensin verrata sahoja ja luulla vasta sitten. Ketjun leveys noissa tilheissä on sama ja sama laippakin käy molempiin malleihin.

    arto arto

    Seuraavan tyven katkaisin 58-kuutioisella sahalla, eikä se katkennut juurikaan kevyemmin. Ei ole ollut 58cc iskussaan.  Mulla 51cc päihitti 201  1.3mm ketjulla 201 juuri tuo mikro.  201 hyvä saha pikkupuille muttei missään nimessä tukkisaha.

    jees h-valta

    EDIT Ikinä en ole sellaiseen ongelmaan törmännyt tuossa sahassa ja olen sitä kyllä käyttänyt kaikkeen mahdolliseen sahaukseen. Kaatoon, karsintaan, jatkuvakestoiseen polttopuun pöllien sahaukseen jopa tankillisen yhtä kyytiä. Ei mitään ongelmaa. EDIT Minullakin on ollut isompaa Stihliä aiemmin mutta sain ne jopa helpommin hajalle kovemmalla käytöllä. Muista enää niitä tyyppejä mutta aivan hel…in painavia ainakin. Kakssataset ja nyt tämä 201 on minulla kaiken sahauksen sahoja olleet ja enää ei sitä isompaa versiota tule. On sitä tukkiakin tullut sahattua varsinkin tuulenkaadoista jopa kovaakin päivätahtia mutten enää tietysti tuollaisia ala reuhtomaan. Käsitän arton ammattilaisena ottavan isomman sahan tukkityöhön mutta harrastelija edes harvoin tekee noita tukkihommia ettei sentakia kannata montaa mallia haalia.

    Tolopainen

    Pakko se on pikkusahalla hinkata jos ei isompaa ole. Klapeja sahaan ms 250:llä.

    jees h-valta

    Minä teen klapit kirveellä. EDIT Olen isommat jo aikaa lahjoittanut eteenpäin. Toinen meni pojalle ja toinen nk. appiukolle. Tosin tuskin kertaakaan sillä sahasi kun ei ollut enää kuntoa isoon sahaan. Mutta ilmeisesti korjautti hajonneen kytkinpaketin ja myi. Saha oli silloin aika tuore, korkeintaan pari-kolmevuotta vanha.

    Jätkä

    EDIT

    Tolopainen

    Myydäänkö pikkutilhiä lämpö kahvoilla, 241:ssä sellaiset on, jotta aika mukava sahata. En valita. Meille ensimmäinen pikkutilhin tuli 98 ja yhä toimii. Laadultaan paras koko sarjassa, hiukan käryttää kun vanhaa tekniikkaa.

    jees h-valta

    EDIT Olisko sitten kovinkin merkitystä kun en ainakaan yleensä paljain käsin sahaile. On maailmassa lämpöisiä hanskoja ihan riittämiin. EDIT

    Visakallo Visakallo

    En yleensä lähde mukaan näihin sahajuttuihin, mutta nyt on ihan pakko sanoa, että eipä ole EDIT kummoiset vaatimukset, jos 241 on mielestään paras!

    Tolopainen

    Niin se on hankintahakkaajalle sopivin yleissaha. Ei tässä mitään sen kummempaa luksusta haetakaan, olen vaatimaton mies.

Esillä 10 vastausta, 581 - 590 (kaikkiaan 691)