Keskustelut Puukauppa Tukki on liian kallista?

Esillä 10 vastausta, 261 - 270 (kaikkiaan 301)
  • Tukki on liian kallista?

    Mielenkiintoinen uutinen tämänpäivän Kalevassa:

    ”Sahayritys Junnikkala Oy on keskeyttänyt puunostotarjousten teon. Yrityksen mukaan nykyinen markkinatilanne on ylikuumentunut ja vääristynyt.

    Yrityksen mukaan tukkipuun hinta on noussut vauhdilla suhteessa lopputuotteiden hintaan. Junnikkalan mukaan nyt ollaan ”kipurajalla”, jonka ylittyessä investoinnit tyrehtyvät.

    – Joudumme keskeyttämään puun oston näillä hinnoilla turvataksemme oman toimintamme pitkäjännitteisyyden. Mielestäni metsänomistaja ansaitsee omaisuudelleen oikean hinnan ja tuoton, mutta nykyinen hintakehitys tulee vaarantamaan meidän ja mielestäni koko sahateollisuuden tulevaisuuden, yhtiön toimitusjohtaja Kalle Junnikkala sanoo tiedotteessa.”

  • Jätkä

    Tollo on täysin oikeassa – Tällä kertaa. Sanotaan, että sokeakin kan löytää jyvän, kun laarista nokkii.

    jees h-valta

    Ja eihän korppi toista noki, sanotaan myös.

    A.Jalkanen A.Jalkanen

    Puunhalaaja: kiinalaisalusten ei tarvitse pysähtyä Norjassa, ne voivat jatkaa Keski-Eurooppaan. Jäämeren radassa ja Koillisväylässä on kyse siitä, miten suomalaiset tuotteet saadaan Kiinaan lyhintä meritietä. Tämä reitti palvelisi hyvin myös Baltiaa ja Puolaa, jos saadaan aikaan Rail Baltican jatke Suomeen, eli tunneli Suomenlahden alta.

    Jätkä

    Puolassa ja Baltian maissa taitaa olla sama raideleveys kuin Suomessa ja Venäjällä? Eli toimisi.

    Jäämeren reunalla taitaa olla satamia, joihin mahtuu paljon nyky-suuria laivoja isompiakin paatteja, ja jos ei ole, niin pikkujuttu enää olisi sellaisten satamien rakentaminen.

    Tolopainen

    Onneksi venäläiset rakensivat Suomen pääradat. Nykyisiltä poliitikoilta kaikki isommat hankkeet jäisi tekemättä. Erityisesti sdp om pudonnut täysin kehityksen kelkasta. Miten Rinne ja Harakka saisivat jotain järkevää aikaan.

    Rane2

    Kyllä Suomessa koko ajan syntyy uusia hankkeita.

    https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/metsä/artikkeli-1.262593

    SAK on toki omalla panoksellaan mukana työvoimapulaa torjumassa.

    https://yle.fi/uutiset/3-10276719

    Tolopainen

    Meillä on kaikenlaista lausunnon antajaa miksi jotain uudistusta ei voi tehdä. Ei kai noita uudistuksia vuosikymmeniä kansalaisten vahingoksi mietitä. JA tuskin nuo lakeja valmistelevat virkamiehet aivan mielenvikaisia ovat vaikka oppositio niin antaa ymmärtää. Jos SAK olisi ollut toiminnassa silloin kun vielä tervaa poltettiin sitä ilmeisesti jatkettaisiin vieläkin liittopomojen johdolla.

    Jätkä

    Anneli:”.Puunhalaaja: kiinalaisalusten ei tarvitse pysähtyä Norjassa, ne voivat jatkaa Keski-Eurooppaan. Jäämeren radassa ja Koillisväylässä on kyse siitä, miten suomalaiset tuotteet saadaan Kiinaan lyhintä meritietä. Tämä reitti palvelisi hyvin myös Baltiaa ja Puolaa, jos saadaan aikaan Rail Baltican jatke Suomeen, eli tunneli Suomenlahden alta.”

    -Jos venäläisten kanssa pääsisi sopimukseen, voisi harkita Kostamuksen korkeudelle rakentaa läpi vuoden auki oleva satama Jäämeren lahteen. Siitä lyhyt rautatie suomeen – Taitaapa jonkinlainen rata ollakin kostamuksesta rautarikasteen kuljetusta varten tehtynä. Ei jäisi poronlihan mädättäjien tukiaiseläimien varaan tuon rautatien rakennuslupa.

    Tolopainen

    Mitäs uutta se vasemmisto on tuotantoon tuonut. Vaikka paperikoneita on uusittu vanhat vakanssit on pitänyt säilyttää. Aivan samoin AKT:n hallitsemissa satamissa mitään uudistuksia ei saa laivan lastauksessa tehdä. Tai vaikka tehdään entiset vakanssit pitää säilyä.

    Rane2

    Kyllä vasemmisto toki yrittää tuoda uutta varsinkin tuotantoon mutta jotenkin on tutun kuuloista…

    https://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/nain-huomisen-lakko-iskee-liikkenne-seisahtuu-kaupoista-ja-pankeista-saa-palvelua/5316376#gs.6HNEp=w

Esillä 10 vastausta, 261 - 270 (kaikkiaan 301)