Käyttäjän MaalaisSeppo kirjoittamat vastaukset

Viewing 10 replies - 2,041 through 2,050 (of 2,832 total)
  • MaalaisSeppo

    Talouselämän alkeet näyttävät olevan hukassa. Lähtökohtahan on, että asiakkaat maksavat kaikki kulut, verot ja yrittäjien voitot sekä eläkkeet. Yrittäjää tarvitaan siirtämään asiakkaiden rahat koko ketjun eri osapuolille. Kun tämä rahansiirtoketju alkaa yskimään, kuten Suomessa 10 vuotta, niin heikoimmin pärjäävät työntekijät ja verottaja. Nyt näyttää hieman valoisammalta.

    MaalaisSeppo

    Ei mulla ainakaan tilhit ole kesken päivän jäätyneet, jos ne on sulana metsään vienyt. Kaikilla keleillä 10 v niillä olen sahaillut. En niitä ole kyllä hankeenkaan upottanut.

    MaalaisSeppo

    Minun kokemusten mukaan, jos tilhen (ms 200 tai 201) vie sulana aamulla metsään, niin sahan puolesta hommaa voi jatkaa iltaan asti.

    MaalaisSeppo

    Ei työtuloista voi vähentää metsätaluden menoja. Tappiollisen metsätalouden alijäämähyvitys sen sijaan vähennetään esim työtulojen veroista. Verottaja hoitaa homman.

    MaalaisSeppo

    Poistojahan voi tehdä, vaikkei olisi metsätuloja. Niitä kannattaa tehdä, jos maksaa veroja muista tuloista. Turha odottaa vuosikymmeniä.

    MaalaisSeppo

    Jätin ti sahan metsään muovisäkissä. Bensakorkki oli yöllä jäätynyt, niin etten viitsinyt vääntää väkisin auki. No onneksi oli toinen saha lähellä autossa.

    MaalaisSeppo

    Minun nettoeläke nousi n. 0.8 %. Ehkä syynä on raippaverorajan nousu, jolloin eläkkeeni jää hieman ko rajan alle. Kunnallisverokin on entinen.

    Puut kulkevat metsästä hyvin, eikä perjantain toimintapävällä lienee vaikutusta. Yrittäjien osuus ”työvoimasta” kun kasvaa tasaisesti. Hyvä niin. Puukauppatiliä odotellaan.

    MaalaisSeppo

    Suomi on niin pieni talous, että sen tuotteet sopivat aina maailman makkinoille, jos ollaan riittävän ketteriä. Eipä kymmeneen vuoteen oltu.

    Nyt, kun on hieman valoa tunnelin päässä, huudetaan, että maailman markkinoiden imuhan se siinä, eikä omilla toimilla ole mitään merkitystä. Aika heikko itsetunto joillakin meistä.

    Aktiivimalli kepin olisin korvannut saman suuruisella porkkanalla. Ei maksaisi paljoa, mutta positiivinen vaikutus olisi ilmeinen. Passiivit saisivat saman kuin ennenkin. Karenssipäivät olisivat tietysti jääneet ennalleen. Sillähän jo porkkanat maksettaisiin.

    MaalaisSeppo

    Itse ajelin 1970-luvulla autolla(saab 99), jonka keskikulutus oli suurempi kuin em Gla:n. Jo 9 vuotta olen alelut alle 5 l/100 km keskikulutuksella.

    MaalaisSeppo

    Harhapoluille ajatui tämäkin keskusteluketju. Täytyy vai ihalla, kuinka Jovain onnistuu ohjailemaan keskustelijat haluamaansa suuntaan.

Viewing 10 replies - 2,041 through 2,050 (of 2,832 total)