Käyttäjän MaalaisSeppo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,031 - 2,040 (kaikkiaan 2,829)
  • MaalaisSeppo

    Onneksi ei metsätalouden autoilua tarvitse vähentää todellisten kulujen mukaan. Minulla ovat koko metsäomistuksen aikana olleet alle 24 c/km. Em km korvaus nettona (7.2 c/km) kattaa hyvin polttoainekuluni.

    MaalaisSeppo

    Pääosin Tolopaisen linjoilla julkisen puolen rahoituskuvioissa. Julkinen puoli rahoitetaan nykyään veroilla, lainoilla, sijoitustuotoilla ja sijoitusten myynneillä.

    Hyvin tuottaviakin sijoituksia on myyty budjettien paikkaamiseksi, mikä on tietysti olllut järjetöntä. Valtion sijoitukset ovat niin pieniä, ettei niiden kautta ratkaista rahoitusvajetta. Ainoa konsti on nostaa vientiä ja ko alojen työllisyyttä. Julkisen puolen pönkittäminen lainarahalla johtaa vain syvempään ahdinkoon

    Eläkeläisetkin ovat elinkaarensa aikana nettomaksajia, jos poistuvat keskuudestamme kohta eläköidyttyään.

    MaalaisSeppo

    Kalikoiden myynti ei ratkaise. Meikäläinen tekee tappiota lähes joka vuosi. Viimeksi voittoa 2009. Onneksi alijäämähyvitys on keksitty ja olen pitänyt vuotuiset tappiot ”sopivina”. Tänä vuonna on vaarana tulla voittoa. Ehkä keksin siihen jonkun ratkaisun.

    MaalaisSeppo

    Verovervollisen vero%:lla ei ole merkitystä. Pääasia on, että veroja menisi maksuun enemmän kuin alijäämähyvityksen verran. Ellei näin tapahdu hyödyntämätön tappio voidaan vähentää seuraavina vuosina.

    MaalaisSeppo

    Eiköhän yksityisten osakasteiden urakat ole niin pieniä, ettei niitä tarvitse kilpailuttaa, ellei tien hoitokunta katso sitä tarpeelliseksi.

    En usko, että em asia koskee sellaista yksityistietä, jolla on vain yksi omistaja.

    MaalaisSeppo

    Miksiköhän työntekijät perustavat melko vähän osuuskuntia, joita käyttämällä jäisi yrittäjän ja hänen perheensä elättäminen pois rasittamasta työtekijöitä? Työntekijät tyytyvät sen sijaan ainakin joiltakin osin tyytyväisinä yrittäjien ikeeseen.

    MaalaisSeppo

    Onneksi tämän tämä ketju käynnistyi vasta, kun hankintasavottani on lähes valmis. Tietoisuus talviriskeistä ( jotka eivät onneksi realisoituneet) olisi ehkä johtanut uudelleen harkintaan.

    MaalaisSeppo

    Talouselämän alkeet näyttävät olevan hukassa. Lähtökohtahan on, että asiakkaat maksavat kaikki kulut, verot ja yrittäjien voitot sekä eläkkeet. Yrittäjää tarvitaan siirtämään asiakkaiden rahat koko ketjun eri osapuolille. Kun tämä rahansiirtoketju alkaa yskimään, kuten Suomessa 10 vuotta, niin heikoimmin pärjäävät työntekijät ja verottaja. Nyt näyttää hieman valoisammalta.

    MaalaisSeppo

    Ei mulla ainakaan tilhit ole kesken päivän jäätyneet, jos ne on sulana metsään vienyt. Kaikilla keleillä 10 v niillä olen sahaillut. En niitä ole kyllä hankeenkaan upottanut.

    MaalaisSeppo

    Minun kokemusten mukaan, jos tilhen (ms 200 tai 201) vie sulana aamulla metsään, niin sahan puolesta hommaa voi jatkaa iltaan asti.

Esillä 10 vastausta, 2,031 - 2,040 (kaikkiaan 2,829)