Käyttäjän MaalaisSeppo kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,191 - 2,200 (kaikkiaan 2,832)
  • MaalaisSeppo

    Itse tein juuri varhaisperkausta omt-kuusentaimikossa. Pinta-alasta lähes puolessa oli jo ennen istutusta syntynyt ylitiheä kuusitaimikko.

    MaalaisSeppo

    Osuuskoron verotus muuttui vuoden 2015 alussa. Tarkistakaa veropaperinne.

    MaalaisSeppo

    Planterin kanattaa päivittää verotietonsa ajan tasalle.

    MaalaisSeppo

    Espanjassa oli kova buumi aurinkosähköstä. Sähkön tuotantoon sovellettiin systeemiä, jossa kuumennettiin öljytyyppistä öljyä keskittävillä aurinkopeileillä. Öljyn lämmöllä höyrystettiin vettä ja höyryllä käytettiin turbiineja.

    Suomestakin toimitettiin osia ko järjestelmiin. Itsekin tein muutamia toimeksiantoja. Sitten iski lama ja homma lopahti siihen.

    MaalaisSeppo

    Eikä ole.

    MaalaisSeppo

    Jätkän linjoilla harvennusten suhteen. Päätehakkuu hieman ennen, kun metsän arvokasvu verot huomioiden alittaa pankkilainan koron. Tällä hetkellä ko raja on itselläni 3 %.

    Hankaluutena itselläni on se, että päätehakkuukuvioni kasvavat yli 4 % arvokasvua. Siispä harvennuksia. Harvennuskauppojen syötiksi ja hinnan kirittäjäksi voi kannattaa laittaa joku päätehakkuukuvio, vaikka kasvaakin vielä hyvin.

    Puukin kannattaa googlettaa veroasiassa sanoilla osuuskorko vero.

     

    MaalaisSeppo

    Kun metsää on paljon, mahdollisen tuhon merkitys alenee niin paljon, ettei vakuuttaminen kannata. Valtiohallinnon säädöksetkin ilmeisesti estävät valtion omaisuuden vakuuttamisen. Ison organisaation kannattaa kantaa riskinsä itse etenkin, jos yksittäisen riskin merkitys on suhteessa ko organisaation kokoon pieni.

    Seurakunnilla on asiat korkeemmassa kädessä.

    MaalaisSeppo

    Metsäliiton jäsen olen ollut kohta 20 v. Puukauppani rajouttuu sinne yhteen pienern hankintakauppaan. Muut ovat maksaneet paremmin.

    MaalaisSeppo

    Tänne syrjäkulmalle näkyi ko uutinen. Hyvä juttu. Auton vaihto parin vuoden päästä edessä. Toivotaan, että dieselautojen kysyntä alkaa hiipumaan. Kysynnän ja tarjonnan lain mukaan diesel on silloin edullinen ostaa ja käyttää. Lisäksi mukava. 4-veto sokoloota voisi olla passeli.

    MaalaisSeppo

    Tuulen nutkutus ei liene ongelma kuivalla kankaalla. Märällä savimaalla kylläkin.

Esillä 10 vastausta, 2,191 - 2,200 (kaikkiaan 2,832)