Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,441 - 1,450 (kaikkiaan 2,603)
  • MJO

    Minä taas uskoisin, että aika harvalta löytyy oma kaivinkone.

    Itse tyydyn hoitamaan itse istutukset ja taimikoidenhoidot. Muut palvelut ostan.

    MJO

    Koko uudistusketjun haltuunottaminen voisi olla harkittavissa 1000ha metsäomaisuudella. Tuskin silloinkaan kasvattaisin taimia itse.

    MJO

    Tietenkin muuttaisi, jos valtio saisi pelkkiä bittejä myymällä 20mrd€. Ja muuten lähes sammat tulot puun myynnistä kuin nykyisinkin.

    Ja ostajat suorastaan kilpailevat tuostahan ei voi kukaan kieltäytyä. Mitäs jos nostetaan hinta suoraan 50 mrd euroon? 😀

    MJO

    Kas kun ei lyijy päästöjä. Lannoiteteollisuus käyttää paljon energiaa, joten CO2 päästöjä on varmasti ihan riittävästi.

    MJO

    Yralla kuitenkin on maakaasua, josta voi tehdä typpeä, 

    Toloppa jaksaa sylkeä täyttä tuubaa.

    MJO

    Toistan aikaisemmasta viestistä. Tervetuloa 2000-luvulle. Lähes 19 vuotta myöhässä.

    MJO

    Ei voi.

    Lähtöalueella metsästävät ja maanomistajat haluavat maksimoida hirvikannan tuoton. Maanomistajat taas eivät kärsi hirvituhoista samalla tavalla, kuin talvehtimisalueiden metsänomistajat.

    MJO

    Huokaus..

    Sinne letkulle, mistä väität tankkaavasi pelkästään ylihintaista Nesteen jalostamaa pensaa/dieseliä. Jutussa kerrotaan selvästi polttoaineen tulevan Göteborgin St1 jalostamolta ja Statoilin Tanskan jalostamolta. Polttoaine hankinnat kilpailutetaan tulevaisuudessakin, jotta yhtiöt saavat polttonesteensä mahdollisimman kustannustehokkaasti.

    Ei kait siitä ollutkaan kysymys mistä terminaalista se ajetaan pumpuille. Vaan minkä jalostamaa ja varsinkin onko pumpuissa monopolikaupan johdosta ylihintaista polttoainetta.

    MJO
    MJO

    Meinaako Tollo, että Shell:n jakeluasemat ostavat tietentahtoen Nesteeltä ylihintaista polttoainetta? Yhden tankkerin lasti maksaa pari sataa miljoonaa, joten se kuljetuskustannus on pisara meressä.

    Vastaan, että kilpailua on ja KOVAA.

Esillä 10 vastausta, 1,441 - 1,450 (kaikkiaan 2,603)