Käyttäjän MJO kirjoittamat vastaukset
-
Minä taas uskoisin, että aika harvalta löytyy oma kaivinkone.
Itse tyydyn hoitamaan itse istutukset ja taimikoidenhoidot. Muut palvelut ostan.
MJO 23.12.2018, 00:33Koko uudistusketjun haltuunottaminen voisi olla harkittavissa 1000ha metsäomaisuudella. Tuskin silloinkaan kasvattaisin taimia itse.
MJO 23.12.2018, 00:12Tietenkin muuttaisi, jos valtio saisi pelkkiä bittejä myymällä 20mrd€. Ja muuten lähes sammat tulot puun myynnistä kuin nykyisinkin.
Ja ostajat suorastaan kilpailevat tuostahan ei voi kukaan kieltäytyä. Mitäs jos nostetaan hinta suoraan 50 mrd euroon? 😀
MJO 22.12.2018, 22:58Kas kun ei lyijy päästöjä. Lannoiteteollisuus käyttää paljon energiaa, joten CO2 päästöjä on varmasti ihan riittävästi.
MJO 21.12.2018, 17:43Yralla kuitenkin on maakaasua, josta voi tehdä typpeä,
Toloppa jaksaa sylkeä täyttä tuubaa.
MJO 21.12.2018, 11:25Toistan aikaisemmasta viestistä. Tervetuloa 2000-luvulle. Lähes 19 vuotta myöhässä.
MJO 21.12.2018, 11:21Ei voi.
Lähtöalueella metsästävät ja maanomistajat haluavat maksimoida hirvikannan tuoton. Maanomistajat taas eivät kärsi hirvituhoista samalla tavalla, kuin talvehtimisalueiden metsänomistajat.
MJO 21.12.2018, 11:14Huokaus..
Sinne letkulle, mistä väität tankkaavasi pelkästään ylihintaista Nesteen jalostamaa pensaa/dieseliä. Jutussa kerrotaan selvästi polttoaineen tulevan Göteborgin St1 jalostamolta ja Statoilin Tanskan jalostamolta. Polttoaine hankinnat kilpailutetaan tulevaisuudessakin, jotta yhtiöt saavat polttonesteensä mahdollisimman kustannustehokkaasti.
Ei kait siitä ollutkaan kysymys mistä terminaalista se ajetaan pumpuille. Vaan minkä jalostamaa ja varsinkin onko pumpuissa monopolikaupan johdosta ylihintaista polttoainetta.
MJO 21.12.2018, 09:14MJO 21.12.2018, 08:55Meinaako Tollo, että Shell:n jakeluasemat ostavat tietentahtoen Nesteeltä ylihintaista polttoainetta? Yhden tankkerin lasti maksaa pari sataa miljoonaa, joten se kuljetuskustannus on pisara meressä.
Vastaan, että kilpailua on ja KOVAA.