Käyttäjän Panu kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 1,651 - 1,660 (kaikkiaan 1,737)
  • Panu Panu

    Voiton määrästä päätellen jotain korkeajalosteista tuotetta.

    Panu Panu

    Oikeita kapitalisteja on todella harvassa. Useimmille kelpaa muiden rahoilla rahoitetut etuudet kuten kemera-tuet.

    Panu Panu

    Nähdäkseni oleellista ei ole se kuinka paljon myy kerralla vaan se kuinka paljon voidaan/kannattaa korjata kerralla.

    Esim. jos talvi- ja kesäleimikon yhdistää samaan kauppaan niin hinta ei välttämättä sillä nouse. Tosin voi olla, että talvileimikkoa ei muuten saa kaupaksi kuin tyrkyttämällä kylkiäiseksi kesäpäätehakkuun.

    Panu Panu

    Tehdäänkö kartonki mäntykuidusta pelkästään?

    Kuusisahatavaraa menee kyllä ainakin Japaniinkin mutta toistaiseksi ei kai isoja määriä.

    Kuusen pystykarsinta voi avata uusia käyttökohteita ja markkinoita. Japanissa käsittääkseni halutaan mieluiten oksatonta laatua.

    Panu Panu

    Korkovaatimukseni on äärimmäisen korkea. Tahvosen mielestä minun siis pitää harjoittaa JK:ta.

    Ne, jotka tyytyvät pieneen korkoon voivat tehdä avohakkuita.

    Panu Panu

    Pystyykö muuten mikään firma oikeasti lupaamaan, että moto tulee viikolla x?

    Oma kokemukseni on, että vasta siinä vaiheessa kun moto on matkalla palstalle on jonkinlainen varmuus siitä, että se myös saapuu sinne.

    Panu Panu

    Juurikääpä on kuusen yleisin lahottaja, joten voinee sanoa, että sitä on jos lahoa on vähänkin enemmän kuviolla.

    Olosuhteet kuten hirvitiheys sitten vaikuttavat siihen huvittaako vaihtaa lehtipuuhun, joten ehkä mitään kiinteää laho%:a puulajin vaihtoon ei voi sanoa.

    Itse taidan vaihtaa aika herkästi 5-10% mottilaho%:lla.

    Panu Panu

    Yksi määritelmä juurikäävän iskeytymisestä on ollut juuri tuo laho% 30. Miten määritellään juurikäävän iskeytyminen mainitsemallasi varovaisuusperiaatteella?

    Panu Panu

    Kiitos. Jos oikein ymmärsin vastauksesi niin laho% lasketaan normaalisti kohdan b) mukaisesti, esim. kun sanotaan, että laho%:n ylittäessä 30 ei kannata enää uudistaa kuuselle.

    Tämä kyllä hieman ihmetyttää minua, koska jos lahomotteja on 30% niin eikös se tarkoita, että suurin osa kuusista on ollut lahoja? Itse en ainakaan silloin lähtisi kuuselle uudistamaan.

    Panu Panu

    Kun puhutaan kuusikuvion lahoprosentista niin tarkoitetaanko sillä:

    a) Lahojen kuusien kpl-määrää suhteessa kaikkiin kuusiin
    b) Lahojen kuusimottien osuuttaa kaikkista kuusimoteista
    c) Muu, mikä?

    Metla sanoo näin:

    ”Etelä-Suomen kuusista 15-20 prosenttia on tyvilahon vikaannuttamia.”

    http://www.metla.fi/hanke/3336/juurikaapa.htm

    Tässä ymmärtääkseni viitataan kohdan a) mukaiseen laho%:n laskentaan.

    Kun teetän päätehakkuun niin saanko ostajalta kohdan a) mukaisen laho%:n?

Esillä 10 vastausta, 1,651 - 1,660 (kaikkiaan 1,737)