Käyttäjän pihkatappi kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,121 - 2,130 (kaikkiaan 2,994)
  • pihkatappi pihkatappi

Sitolkka on kyllä oikeassa, metsärahoilla byrokratia pyöritetään. Varmaan metsään.fi palvelukin metsäverotuksella rahoitettu, Toistaiseksi itse olen hyötynyt kemeroista ja tänä vuonakin tulee kemerarahoja ihan mukavasti, ei kuitenkaan kuten puukauppatuloja. Ilman kemeroitakin pärjäisi.

pihkatappi pihkatappi

Ahtaajat ovat pysäyttäneet satamat sen verran useasti, että luulen ettei Suomeen haluta ammattiliittojen ahkeruuden takia tuoda esim sitä sähköauto tehdasta. Siellähän kuului olevan normi työpäivän pituus 12 tuntia.

pihkatappi pihkatappi

Voidaan pitää oma miittinki wanhanjätkän kanssa, tiiä sitten koska. Oishan tuolla tekemistä Rovaniemen tiloillakin ja yksi hakkuunvalvontakin tulollaan, jos sitten ennättäisi tuonne paikalle… Niinhän siinä metsätilan ostossa tuppaa käymään, että lopulta kannattaa.

pihkatappi pihkatappi

254 Husqvarnan tankillinen kului kyllä puskassa kuin puskassa tunnissa ja ammattimies sahasi sitten vähintään 5 tankillista päivään.

pihkatappi pihkatappi

No siellä huollossa on ruuhkaa, useampi saha roikkuu naulassa ja korjaavat muitakin vehkeitä, ainakin tuolla missä itse käytin. Ja tuskin alkavat ottamaan uudesta sahasta varaosaa, ellei ole hyvän kaverin saha ja kaveri kertoo että kiirus olisi. Mullakin meni varmaan kolme viikkoa tuon huollon kanssa, eivät  heti tutkineet ja kun tutkivat, piti osat tilata ulkomailta ja varmaan sitten tilataan vasta kun on isompi tilaus samalta toimittajalta, näinhän se valitettavasti menee.

pihkatappi pihkatappi

Stihlin 460 on käytössä. Takuuhuollossa vaihtoivat moottorin laakerit, oli sahattu reilu 200 tuntia. En tiedä sahasinko väärin, mutta ei ole aiemmissa raivureissa vastaavaa ongelmaa ollut. Lisäksi tuo Stihlin tankki menee tyhjäksi alle tunissa, jolloin tauko tulee pidettyä kahden tankillisen jälkeen ja bensaa palaa päivässä melko paljon. Mutta eipä tuossa muutoin moitteen sanaa, eli olen ihan tyytyväinen kuitenkin tuohon raivuriin, kun en paremmasta tiedä.

pihkatappi pihkatappi

Kyllä vika on päässä, pakko myöntää, toki pää muokkautuu ympäristön vaikutuksesta, harva kai syntymähullu on.

pihkatappi pihkatappi

Viime vuoden loppupuolella tarttui taas yksi tila siedettävällä etäisyydellä, oli tiestö huippukunnossa ja puolet kuvioista ihan hyviä ja kaikki taimikot melko surkeassa jamassa, pääasia että tekemistä riittää. Laskeskelin 3% korolla ostohinnan ja ajattelin lannoittaa kolmasosan tilasta ennen päätehakkuuta, joka toivottavasti hieman lisää tuottoa hyvälaatuisessa tukkimetsässä. Toki rahalle olisi löytynyt parempikin tuotto, mutta mukavampi omistaa metsää kuin jotain muuta. Ja joo, metsävähennys vaikuttaa tietenkin hinnoitteluun.

Tuulenviemää kirja on hyvä lukea, maa on ikuista ja omat palstat luovat varmaa tuloa ja turvaa.

pihkatappi pihkatappi

No nyt mä tiedän kuka Wanhajätkä on. Ei mulla ole enää teän kylällä metsää, olen myynyt sen pois.

pihkatappi pihkatappi

Enpä ole juuri keilannut, ehkä 6 kertaa elämäni aikana. Kahvia kyllä juon, mutta etäisyyksien takia odotellaan sopivaa hetkeä.

Esillä 10 vastausta, 2,121 - 2,130 (kaikkiaan 2,994)