Käyttäjän pihkatappi kirjoittamat vastaukset

Viewing 10 replies - 2,211 through 2,220 (of 2,714 total)
  • pihkatappi

    Mulla on tuo Octavian Scout. Yksi raivaussaha kulkee helposti, usemman kuljettaminen ongelmallista. Ei niitä tilavimpia farmariautojen peräkontteja. Toimii tyydyttävästi maasto-ominaisuuksiltaan ja on ihan kätevä maantieajossa perheen kanssakin.

    pihkatappi

    Minulla vapautuu kanssa sähkölinjan alunen puunkasvatukseen. Siirtävät linjan tienvarteen. Kapea linja-aukea, jossa kivennäismaata vain 0,2 ha, siellä on jo tyydyttävä taimikko, joten en tee mitään.

    Pajukolle ruiskuttaisin glyfosaattia.

    pihkatappi

    Olet oikeassa vuonna 2016 alkaen syntyneet luovutustappiot saa vasta vähentää kaikista pääomatuloista.

    Eli mulla säilyy tuo kiusallinen luovutustappio sitten omaisuuden myyntivoittoon asti, tai jää käyttämättä. Siinähän menisi 3000 euroa kankkulan kaivoon, jos tuo tappio jäisi käyttämättä.

    pihkatappi

    En tiedä kuusen taimien kuoren syönnistä, mutta Keski-Suomessa viime myyrähuipun aikaan kuorivat myyrät viimeiset vuosikasvut männyistä jopa 3 metrin korkeudelta, ja peijakkaat tekivät sitä vaikka vieressä seisoin. Jotenkin tuntuisi että kuusen kuori ei maistu ihan yhtä hyvin, kuusen yksivuotiiat taimet ne kyllä söivät kokonaan, mutta eivät kiivenneet isompiin taimiin.

    pihkatappi

    Minulle tämä veromuutos sopii myös. Luovutusappioita on 10000 euroa viime vuodelta ja nyt ne voi sitten hyödyntää ilman osakekikkailua puukauppatuloista.

    pihkatappi

    Onhan tässä veropaketissa tullut myös myyntitappioiden vähennysoikeuden laajennus. Eli jatkossa myyntitappiot voi vähentää vaikkapa puunmyynti tuloista. Tuotakin voi sitten käyttää vaikkapa myymällä tappiolla osakkeita, että saa nettotulon alle 30000 euron. Näin on kokoomus-keskusta hallitus lisännyt verokikkailun mahdollisuuksia, vaikka verotustajouduttiin kiristämään, jotenkinhan niitä äänestäjiä on yritettävä miellytettää.

    pihkatappi

    Olenkin jo odottanut jotain tämänsuuntaista. Siirtokustannuksia tässä minimoidaan ja uskoisin että homma tulee toimimaan Onhan noita leimikoita ostettuna ns. varastona, nyt voi sitten vaihdella firmojen kesken puunkorjuun, ettei tarvitse samalle metsäautotielle tuoda kahta eri koneketjua.

    Ilmeisesti nuo apteeraus ohjeet on helppo lähettää eri firman koneellekin, eli rajapinnat ovat standardeja. Ja kuitufirmat kun ovat kyseessä, lienee apteeraus pienten vikojen suhteen yhtä kireää. Tosin olihan tuossa Koskitukkikin mukana.

    pihkatappi

    FSC vaatii enemmän jättöpuita avohakkuualoille. Lisäksi suojelualuetta on oltava 5%. Vesistöjen suojavyöhykkeet ovat leveämpiä. Lehtipuusekoitus pitää säilyttää yms.

    pihkatappi

    Relaskoopin kanssa tässä vielä pyöritään. Puuston pituus on se missä virheet tulee. Mitä pitempi puusto, sen isompi virhe.

    pihkatappi

    Yksi mahdollisuus virheelliseltä näyttävän kasvun syyksi on metsätilan kitumaat. Jos tuo kasvu onkin metsämaan kasvu ilman kitumaita ja kokonaispuusto on ilmoitettu tietysti mukaanlukien kitumaan uusto.

Viewing 10 replies - 2,211 through 2,220 (of 2,714 total)