Käyttäjän pihkatappi kirjoittamat vastaukset

Esillä 10 vastausta, 2,221 - 2,230 (kaikkiaan 2,714)
  • pihkatappi pihkatappi

    Todella runsaspuustoisilla kuvioilla mittaajalle iskee helposti epäusko. Eli kun motit ovat 400 tai yli, aletaan vähentämään mittaustuloksesta motteja. Näin olen asiasta lukenut, omia kokemuksia ei ole.

    Kyllä nuo viime vuosina katsomani palstat on selkeästi mitattu kuviokohtaisesti vähintään relaskoopilla, ei ole ollut täällä seudulla sanomista. Monin paikoin käyttävät tuota Trestimaa, sillähän saa ne runsaspuustoisetkin kuviot sitten kohdalleen, kun ei tule sitä epäuskoa.

    pihkatappi pihkatappi

    Trestiman mittaustuloksia on verrattu moto-mittoihin ja virhettä on ollut alle 5%. Mielestäni tulos on erinomainen. Ja jos verrataan vaikkapa laserkeilauksen antamiin arvioihin niin eroa tarkkuudessa on ihan hirvittävästi.

    pihkatappi pihkatappi

    Trestima toimii takuulla siellä missä relaskoopillalkin näkee ilman arvailuja. Mutta sitten kun on tätä riistatiheikköä, niin eihän siellä saa relaskoopin kanssakaan tulosta ilman pientä arviolisää, kun ei kertakaikkiaan näe kuin 5 metriä.

    Mitenköhän tarkasti Trestimalla saadaan tukkiosuuksia arvioitua?

    pihkatappi pihkatappi

    Jokainen maa saa itse määritellä keinot, miten osallistuu ilmastotalkoisiin, ei tuolla pakoteta maita tiettyihin muotteihin. Ville Niinistö on halunnut omanlaisensa paketin Suomelle, nyt tulee sitten vähän erilainen paketti.

    pihkatappi pihkatappi

    MT-pohjalla tukkipuuksi kasvattaminen on senverran hitaampaa, että kannattaa pyrkiä 1800 runkoon / ha ensiharvennuksessa, eli kunnolliseen kuitupuuharvennukseen. OMT:llä vain korkeintaan yksi tukkipuuharvnnus. Se voi tosiaan olla että tuhojen takia istutustihys kannattaa olla suurempi kuin optimi kasvatustiheys OMT:llä.

    pihkatappi pihkatappi

    No niinhän se kannattaisi istuttaa 1200 kuusta OMT:llä. Metsälaki vaan velvoittaa että on 1500 kasvatettavaa puuta. Eli metsälakiin jäi tuollainen lapsus. No itse kasvatan 1200 kuusta OMT:llä, ei niitä kukaan tule käskemään täydentää.

    pihkatappi pihkatappi

    Tällaiset asumistuki yms. tuet aiheuttavat sen että aletaan laskemaan mitä kaikkia tukia sitä saakaan ja sitten ei tarvitse töitä hakeakaan, tehdään lapsia ja köllötellään kotona. Ihmiset muuttavat työn perässä, pitäisi muuttaa senkin takia, että rahat eivät tässä kaupungissa asumiseen riitä.

    pihkatappi pihkatappi

    Kyllä minulle jo yksi lopullinen rahoituspäätös on tullut. Laitoin kaikkiaan 5 hakemusta, että on tässä vielä paljon kemeratöitä tehtäväksi ja papereitakin täyteltäväksi.

    pihkatappi pihkatappi

    Virtain Ahokas toi mullekin aikoinaan sahat kotiin, raivurin ja pari moottorisahaa. Hinta oli aina kyselyistä edullisin ja kaupan päälle tuli usealla kympillä tilpehööriä. Ei se enää ole sama liike kun vanha ukko lopettanut hommat, hinnoissakin saa muualta samaan, kun kertoo mitä Virroilla on tarjouksessa.

    pihkatappi pihkatappi

    Kainuussa kannattaa nyt sitten myydä hyvät leimikot Storalle, kun sieltä saa parhaan hinnan ja risukot voi myydä Metsäliitolle, kun maksavat kuitekin keskihintaa kaikille.

    Noinhan minäkin viimeisen harvennuksen myin pystyyn, kun oli niin pieniläpimittaista ettei itse viitsinyt tehdä. Ilman leimikkoon tutustumista tuli sitten jollain keski harrvennustaksalla koko roska. Vuosi oli 2008 ja 50 litranen puusto meni 17 euroa / m3.

Esillä 10 vastausta, 2,221 - 2,230 (kaikkiaan 2,714)