Metsäteollisuus kampanjoi itseään tunnetuksi nuorten keskuudessa

Mahdollisuuksien metsä -kampanja tavoittaa puolet kahdeksasluokkalaisista.

Nuoret tuntevat huonosti metsäalan tarjoamat uramahdollisuudet, kertoo Nuorten metsäbarometri. Tilanteen muuttamiseksi metsäteollisuus aloittaa maaliskuussa laajan koulukampanjan, jonka tavoitteena on tehdä alan mahdollisuuksia näkyviksi.

Kevään aikana toteutettavassa Mahdollisuuksien metsä -koulukampanjassa metsäalan ammattilaiset kertovat kahdeksasluokkalaisille alan opiskelu- ja työmahdollisuuksista, vastuullisuudesta sekä puusta valmistettavista tuotteista.

Vuodesta 2013 lähtien järjestetyssä kampanjassa on mukana 350 koulua. Ilmoittautumisten perusteella kampanja tavoittaa 28 000 oppilasta eli noin puolet ikäluokasta.

”Ketkäpä olisivat parempia kannustamaan nuoria metsäalalle kuin ammattilaiset itse. Jokainen voi löytää urapolkunsa metsästä”, sanoo kampanjaa koordinoiva Reetta Pilhjerta Metsäteollisuus ry:stä.

Metsäteollisuus työllistää Suomessa suoraan noin 42 000 työntekijää, joista neljännes eläköityy seuraavan kymmenen vuoden aikana. Eläköitymisten lisäksi investoinnit lisäävät työvoiman tarvetta.

Kommentit

Ei vielä kommentteja.

Puukauppa Puukauppa