Keskustelut Tekniikka Husgvarna 550 XPG MARK2 jumissa

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 226)
  • Husgvarna 550 XPG MARK2 jumissa

    Ostin joulukuun loppupuolella otsikon mukaisen sahan. Olen tehnyt sillä hakkuutöitä 20 ja puoli päivää. Saha on toiminut tähän päivään asti moitteettomasti, myös kovilla pakkasilla. Ei ole ollut mitään käyntiongelmia. Tänään tilanne kuitenkin muuttui kerralla. Olin sahannut neljä tankillista , tankkasin ja viilasin sahan ja pidin ruokatauon. Ennen taukoa tankki oli loppunut kesken karsinnan. Menin siis samalle puulle ja nykäisin sahan käyntiin, lähti pyörimään normaalisti. Olin sahaamassa toista paksua oksaa, kun saha sammui. Yritin tietysti käynnistää uudelleen, mutta käynnistinnaru ei tullut nykäyksessä kuin parikymmentä senttiä ulos, saha oli täysin jumissa. Koitin vielä varovasti vauhtipyörästä ja ei liikkunut siitäkään. Moottori on siis leikannut kiinni. Vein sahan illalla takuukorjaamoon. Nyt odotellaan mitä ilmenee ja milloin. Onkohan savotta tehty varasahoilla, ennen kuin tuota työmaata varten ostettu saha palaa huollosta?

  • jees h-valta

    Ruuttailkaa te vain ihan oman maun mukkaan. Minä en sahan kanssa viitsi turhaa tuhtausta pitää, sillä sahataan. Mitähän liekään tuokin olla olevinaan että halpa öljy haiseekin pahalta. Minusta on aivan sama kun en ole kyllä mitään pakokaasuhumalaa kyllä hakenutkaan. Sen varmasti saa helpommin esim. Chevroletin pakokaasuista kun siinä palaa suht puhdas tenu.

    Puu Hastelija

    Selvä ero ”käryssä” mitä 2t öljyistä tulee. Kaikkia öljyjä ei vaan viitsi polttaa nokan alla,  lyö niitä sitten kelkkaan tai poikien mopoon. Eikä osta enää.

    Vielä pahemmin omaan nokkaan käy, jos teräöljy on tehty kierrätysöljystä ja sieltä tunkee oikein voimakkaana ep lisäaineistuksen haju. Yhden pänikän lahjoitin naapurille, oksettaa itseä se haju.

    Metsänmies

    No niin. Tuohon aloitukseen liittyvää. Kävin tänään korjaamolla kyselemässä. Kiertokankihan se oli jysähtänyt alapäästään kiinni. Eivät syytelleet öljyttömällä bensalla sahailusta. Taitaa olla tyyppivika; kun kerroin asiasta tutulle metsurille, sanoi hänelle käyneen samoin, täälläkin siitä oli maininta. Sellaisia ne ovat nuo kiinalaiset osat. Vaihtavat puolet sahasta uuteen, mutta osia joutuvat odottelemaan. Taitaa savotta loppua, ennen kuin on valmis. Noo, kestääpähän kone pitempään, kun ei ole sahattavaa.

     

     

     

    petep

    Näyttää löytyvän palstalta jos toiselta kyseisen sahan ongelmista juttua .  Vähän hiljaisempaa on nyt Huskufanaatikkojen kohdalta näissä tosielämän kertomuksissa.  Ja näyttää pitävän paikkaansa että kaksi vuotta menee ainakin   ”lastentautien” korjaamisessa. Saha   oli lanseerauksen mukaan ihan tosiaan ”uusi” saha vaikka nimi vähän viittaakin edelliseen malliin .

    Ja erityisesti kestävyyteen ja lämmönjakautumiseen oli satsattu ja hyvin kuulostaa onnistuneen .

    Mettämakuri

    Heikko huskulla jälkimarkkinointi, ei ole varaosia ns. Ammattimalliin hyllyssä.

    Mettämakuri

    Bulkki kontissa osat tulossa, muutama kk. Vielä Menee, mutta merkkiuskovaisuus on saatu jo äidinmaidossa…jaksaa oottaa

    Haba Haba

    Myyjä on vastuussa tavaran virheestä. Maahantuoja ja valmistaja ovat siellä taustalla. Googlelta voi kysyä ”virhevastuu”.

    Pavekka

    Tilauskamaa ne on kaikki muillakin merkeillä. Eikä sillä väliä kun tulee aika nopeasti keskusvarastoista. Korona nyt vähän sotkenut kaikkea. Huskin ongelma on omat standardit ja oma kehitystyö. Mm. Laakerit on omaa suunittelua ja valmistetta. Niitä ei oikein voi vaihtaa parempiin kun ei muualta saa. Sitten on pakko laittaa niitä omia vaikka tiedät huonoiksi. Stihl käyttää millisiä standardi kamoja. Voi hakea laakeriliikkeestä laatu merkkikamaa.

    Marjametsä

    Ei se tuo Mark 2 ole minun mielestä paperillakaan mikään erikoinen. 0.2kw teholisäys tuonut puoli kiloa painoa lisää.  Vielä kun saisi vanhempaa mallia jostakin.

     

    Sakkeus

    Petep voi kertoa mistä löytyy ”juttua”. Minä en ainakaan ole nähnyt tai kuullut vastaavaa.

    Mun oma kokemus nyt Mark 2 550xp:stä on et hyvä saha käyttää ja käsitellä, painon lisäys ei ainakaan minua haittaa yhtään. Kyllä tuota jaksaa päivän käsissä roikotella. Talvisarjan otin pois kun keli kävi leudolla ja nyt en sitä muistanut paikoilleen laittaa, vaan pelaa ongelmitta n.-20 pakkasella ilmankin, vaikkei ei oo kaasarin lämmitystä ja saha metässä yötä päivää.

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 226)