Keskustelut Tekniikka Husqvarna 353

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 133)
  • Husqvarna 353

    Elikkäs saha olisi Husku 353 ja tapahtui jotain ihmeellistä.Saha on aika vähän sahattu,mutta muutamia vuosia vanha toki.Ollut uudesta asti meillä ja kaikin puolin toiminut.Tänä talvena olen sahannut sillä vähän enemmän ja sitä säädettiinkin liikkeessä tässä äskettäin ja pitäisi olla säädöissään.

    Nyt kun olin metsässä niin siitä katkesi sahatessa käynnistysnaru ja naru ei omasta mielestä tarttunut mihinkään.Kone kävi hetken ja huomasin että jotain tapahtui ja sammutin sen.Sitten siihen laitettiin uusi naru ja jousi kun oli senkin katkaissut siinä samalla.Sen jälkeen sitä ei ole käytetty ja nyt aloin nykimään käyntiin sitä ja ei oikeen halunnut käynnistyä.Sitten NAPS ja kone jumiin!!

    Asiaa tutkittiin ja imupuolelta oli napannut männänrengas kiinni.Ja huoltomiehen mukaan bensa on ollut epäkelpoa kun muuten tuollaista ei tapahdu.Olen tehnyt siihen 98 ja 2 % ja Huskun omasta synteettisestä öljystä.Hän oli sitä mieltä että bensa pitäisi olla ehdottomasti 2,5 % tai tulee hankaluuksia.Aika vähillä vaurioilla se saatiin kuitenkin taas periaatteessa toimimaan ja kai sillä pitää koittaa sahata ja katsoa mitä se tekee.

    Ja ei nyt aleta kinasteleen siitä puolesta prosentista vaan kysymys kuuluukin,että osaako joku sanoa olisiko tällä narun katkeamisella ja jumittumisella kenties joku yhteys?

  • arto arto

    Tuskin kellään 60 luvulla ruisku sahaa ollut…Herää jo nykyaikaan.

     

    Jätkä

    arto kertoi sahoissaan olevat ruiskun! Sitähän niissä ei todellisuudessa ole, vaikka maatiaiset puhuvatkin ruisku-moottoreista. Sähköinen suutinneula ei ole ruiskutuspumppu, vaikka on olemassa pumppusuuttimiakin, mutta ei moottorisahoissa.

    Ainoa saha, jossa on ollut bensiinin ruiskutuspumppu on 50-luvulla esitelty Elraket, eli Ruotsalainen saha

    EDIT: tekstiä muokattu

    arto arto

    Sinä itse kerroit 550 oikeasti ruisku…..Vai väitätkö minun kertoneen tuon……
    Jätkä
    2.7.2018, 21:48   550 on sähköisellä kaasuttimella, eli pitäisi sanoa oikeastaan ”Ruisku”……Ei tuollainen lausunta ole täysjärkinen. Eli koneet täyttä hepreaa                                                                                        Ainoa saha, jossa on ollut bensiinin ruiskutuspumppu on 50-luvulla esitelty Elraket, eli Ruotsalainen saha,,,,,,,,Onko sinusta ruisku sellainen käsin pumpattava ruisku……Olet aika hassu…Tutustu oikean ruiskuun koneissa jospa tajuaisit vihdoin sen asian.

     

    Jätkä

    EDIT: teksti poistettu

    arto arto

    Sinä oikea  korkki ruuvi Väität itsesi sanoja minun kertomaksi.

    Jätkä

    Jos nuo eivät ole sinun kommentistasi, niin ihme on tapahtunut…

    arto arto

    arto kerskui sahoissaan olevat ruiskun….Tässä esimerkki.  Eli minä en ole noin kertonut

    Jätkä

    EDIT: teksti poistettu

    petep

    Nyt se 353 teki sen että sahasin tankillisen ja toimi täydellisesti kunnes vika tuli päälle ja nyt ei käynyt oikein sitten missään asennossa mitenkään. Vein liikkeeseen ja nyt odotan jännityksellä löytääkö vikaa joka ei välttämättä tule päälle. Tyhjäkäyntiä käy kyllä hyvin. Oliko se niin että kampiakselin stefa jos vuotaa niin tyhjäkäyntikin on hukassa?

    Lenkopetäjä

    Ei käy normaalia tyhjää jos stefa sökö

Esillä 10 vastausta, 81 - 90 (kaikkiaan 133)