Keskustelut Tekniikka Husqvarna 353

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 133)
  • Husqvarna 353

    Elikkäs saha olisi Husku 353 ja tapahtui jotain ihmeellistä.Saha on aika vähän sahattu,mutta muutamia vuosia vanha toki.Ollut uudesta asti meillä ja kaikin puolin toiminut.Tänä talvena olen sahannut sillä vähän enemmän ja sitä säädettiinkin liikkeessä tässä äskettäin ja pitäisi olla säädöissään.

    Nyt kun olin metsässä niin siitä katkesi sahatessa käynnistysnaru ja naru ei omasta mielestä tarttunut mihinkään.Kone kävi hetken ja huomasin että jotain tapahtui ja sammutin sen.Sitten siihen laitettiin uusi naru ja jousi kun oli senkin katkaissut siinä samalla.Sen jälkeen sitä ei ole käytetty ja nyt aloin nykimään käyntiin sitä ja ei oikeen halunnut käynnistyä.Sitten NAPS ja kone jumiin!!

    Asiaa tutkittiin ja imupuolelta oli napannut männänrengas kiinni.Ja huoltomiehen mukaan bensa on ollut epäkelpoa kun muuten tuollaista ei tapahdu.Olen tehnyt siihen 98 ja 2 % ja Huskun omasta synteettisestä öljystä.Hän oli sitä mieltä että bensa pitäisi olla ehdottomasti 2,5 % tai tulee hankaluuksia.Aika vähillä vaurioilla se saatiin kuitenkin taas periaatteessa toimimaan ja kai sillä pitää koittaa sahata ja katsoa mitä se tekee.

    Ja ei nyt aleta kinasteleen siitä puolesta prosentista vaan kysymys kuuluukin,että osaako joku sanoa olisiko tällä narun katkeamisella ja jumittumisella kenties joku yhteys?

  • Tolopainen

    Tuon hintaluokan sahaa ei tietenkään kannata korjuuttaa. Saha kauppa ei käy ja niitä on jatkuvasti tarjouksessa.

    Lenkopetäjä

    Onko se g-malli? Kaasarin lämmityselementti voi vithuilla

    Jätkä

    Eikös kahvalämmitys kerro, Vithuileeko se?

    Lenkopetäjä

    Termostaatilla toimii kaasarinlämppäri.typpivika nuissa

    petep

    Ei ole g-malli. Aiemmin kun vikaa on ollut satunnaisesti niin kaasua liputtamalla on pysynyt käynnissä mutta nyt sammui jopa muutamaan otteeseen. 100 euroa sanoin rajaksi remontille jos siinä pysyy niin mielestäni kannattaa vielä korjata.

    Tolopainen

    Vanhojen sahojen korjaukset pitää pystyä tekemään itse muuten ei kannata. Jonköpingin hinta oli jotain 50€ viimeisessä tarjouslehdessä, alkaa olla jo sitä luikkaa, että harrastekäyttöön kannattaa sellainen ostaa, ketjun ja laipan saa siihen alle 20€.

    petep

    Siitä voisi joku Husqvarnamies jo suuttua kun sahaa verrataan moiseen roskaan.

    Jätkä

    Ei niillä Jonköpingeillä, Metsureilla tms kiinalaisilla n. 50 – kuutioisilla ”sahoilla” käytännössä paljoa sahailla. Tiedän, että niistä joissakin erissä on jopa 30 % palautettu kauppaan ja joko hyvitetty tai vaihdettu uuteen.

    Niistä sahoista en ole kuullut, että olisi juurikaan uutta teräketjua tarvittu. Kiina-ilmiöt ovat jossain pajan nurkassa odottelemassa loppusijoitusta.

    Toki oikea merkkituote on kalliimpi, mutta ammattikäytöstäkin voi saada käytettynä hyväkäyntisen merkkisahan 200 – 300 eurolla, ja sillä voi vielä sahata 10 – 20 hyvälaatuista teräketjua loppuun. Kiinalaisella ei ainuttakaan.

    Tolopainen

    Nykyisn halpistuotteiden takuukuitissa usein lukee 12kk vaihtotakuu, eiköhän se ole noillakin. Huski ei ole kestävyydeltään lähelläkään tilhiä, esim. kampiakselin laakeri tilhissä on rullalaakeri ja huskissa kuulalaakeri. Kestävyydessä saattaa olla moninkertainen ero, kun kuulalaakeri kestää erittäin heikosti iskuja joita mäntä aiheuttaa.

    Lenkopetäjä

    Pikkutilhissä (200) on rullalaakeri ja sitte kun ne on sököt nii menee kampuraki yleesä vaihtoon.ja onhan nuita 261 tilhejä laakeroitu lähes sahaamattomana kuin myös 543 ja 550 huskeja.samoilta alihankkijoilta ne laakerit ottaa

Esillä 10 vastausta, 91 - 100 (kaikkiaan 133)