Keskustelut Tekniikka Jonsereds CS 2234 S

  • This topic has 58 vastausta, 16 kirjoittajaa, and was last updated juuri nyt by AvatarJätkä.
Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 58)
  • Jonsereds CS 2234 S

    Olen harrastelija sahaaja. Sahailen yllämainitulla sahalla ja nyt tuli ongelmia. Saha on hankittu 2008 ja en ole paljoakaan sahannut sillä.  Ongelmana on yläkierrosten häviäminen. Tyhjäkäynti on ihan ok ja kun nostaa kierroksia saha alkaa  tukehtumaan kuten ei saisi polttoainetta. Sama ongelma saha kylmänä tai kuumana.

    Olen tehnyt sahaan seuraavat toimenpiteet mutta niillä ei ollut mitään merkitystä:

    – imuletkun vaihto tankista

    -primepumpun letkujen vaihto uuteen

    -korvausilmaventtiilin puhdistus paineilmalla

    -sytystystulpan vaihto uuteen

    -polttoaineen vaihto

    -hieman H säätöruuvia kierretty vastapäivään(auttoi vähän mutta vika ei poistunut

    -kokeiltu ilman pakoputkea(ei merkitystä)

    Auttakaa ajatuksin missä voisi olla vika, meneekö sähköpuolelle?

  • Puu Hastelija

    Kuulostaisi kyllä paljon fiksummalta kuin se, niin kuin toiset opettavat, eli verottajalle täytyisi maksaa alvit saamattomista puun myynneistä… Mihin muuten sen hamekankaan voi lähettää, tuolla taannoin mainostit, että sinussa olisi miestä tunnustaa, kun olet väärässä?

    Itse olen päätynyt tilanteeseen, ettei enää tarvitse matkalaskuja kirjoitella. Ja ajopäiväkirja hoituu sillä vaihtoehtoisella tavalla – muu luotettava selvitys.

    nasser

    Palattaiskos tästä ”Suomi24” keskustelutyylistä kysyjän aiheen pariin.

    Itsellä on ko 2234 ja ei ole löytynyt tyhjäkäyntiä. uuttaosaa kampiakselin laakerit ja tiivisteet, mäntä renkaineen, sylinterin tefloniset imukanavaohjurit ja viimeisenä kaasutin. Kun kasasin sahan vanhalla kaasuttimella niin pelasi jonkinaikaa ihan hyvin, mutta pitkän seisokin jälkeen ei toiminut uudellakaan bensaseoksella joten tilasin uuden kaasuttimen ja tökkäsin sen paikoilleen. Käyntiin lähtee ja ottaa kierroksia mutta ei pyöri tyhjäkäyntiä. Nyt olen jo pöritellyt säätöruuveja vaikka mihin suuntaan joten perussäädöistä ei tietoakaan. Mitkähän mahtais olla säädöt? Säätötoppareita ei uudessa kaasuttimessa ollut eikä tullut ruuvailtua suuttimia kiinni että olis saanut perussäädöt otettua ylös. Saha on vähän sahattu.

    Jätkä

    Kaikenlaisi paskan tuulettimeen lapioijia täällä. Jotkut eivät vuosikausienkaan ”kokemuksella” osaa säätää vanhanmallisen sahan kaasutinta.

    L- suutin on matalat kierrokset, joiden seosta säädellään L-suuttimella. Saha käydä nassuttelee, vaikka H-suutin olisi kiinni.

    Kun L-suutinta sahan käydessä hyvin,- kierretään hieman aukipäin, kierrokset laskee. Kun sitä vastaavasti kiertää varovasti kiinnipäin – kierrokset nousevat, kunnes seos menee liian laihaksi ja kone jopa sammuu.

    L-suutin ei käytännössä vaikuta sahan tehokäyntiin. Kun naletaan säätää korkeita kierroksia, niin meisseli H-suuttimen kantaan ja jos sinne on jo tehty sahanvalmistajan suosittelema perussäätö, puristetaan kaasu pohjaan. Jos käynti on rökälehtivää, pienennetään H- suutinta, kunnes kone kiertää tosi iloisesti, jos siellä ei kuulu lievää nelitahtisen soundia, , suutinta hieman isonnetaan – SIIS HIEMAN.

    Kaasuttimen säädöt pysyvät muuttumattomina, jos ne muuttuvat, vikaa on jossain muualla.

    Eräässä  kaasuttimessa oli tehosuuttimen päällä kirkkaan silikonin oloista , siis säätökalvon alla, pehmeää ainetta. se liikkui siinä suuttimen päällä ja aiheutti säätöjen vaihtumisen. Tavaran oli täytynyt joutua kaasuttimeen jo tehtaalla.

    arto on kovasti leuhkinut huippuansioillaan, mutta verotettavia tuloja kysyttyäni hän luikerteli ja väitti, että on niin kovasti vähennyksiä. Toisaalta – Jos hänen juttunsa pitäisivät edes puoliksi paikkaansa, hänen verotettavat vuosiansionsa pitää olla reilusti yli 100 000 € .

    Metsuri motokuski

    Eiköhän ne ansiot neljännekseen jää tuosta summasta. Kirjoitellahan voi mitä vaan. Jokainen joka työkseen on sahahommia tehnyt tietää mhy:n taksat ja niistä muodostuvat vuosiansiot.

    Meilläpäin ei yhdistyksen metsurit ajele enää datsuneilla mutta vanhoilla saabeilla kylläkin.

    Pavekka

    Jos saha on vähän sahattu niin miksi siinä on noin paljon uutta osaa? Jos sitä kovin on korjailtu niin tuleehan siitä jo itsessään helposti uutta vikaa. Jos se uusi kaasutin on tarvike eikä alkuperäinen niin vikaa voi olla siinäkin. Säätöarvot ja ohjeet kaasuttimelle oli jo ketjun ensimmäisellä sivulla. Ei kai niitä tarvii uudestaan laittaa?

    nasser

    Niimpä pirulauta olikin! Miten lie ohi mennyt etten huomannut. Saha on kasattu kiinnileikanneen sahan osista ja varmuudenvuoksi nuo mainitut osat pistetty uudet. Itse sylinteri oli naarmuton mäntä oli senverran naarmuinen ja renkaat kiinni että uusiksi meni. Sain sahan ilmaiseksi paikalliselta pienkonekorjaamolta ja ihan mielenkiinnosta kokeilin saako sen toimimaan ja hyvin alkuun pelasi vaan tuon seisokin jälkeen tuli nuo ongelmat. Jospa ne ratkeaisivat kunhan pääsee taas perussäätöihin ja siitä hienosäätämään.

    Kiitokset nimimerkille  Pavekka

    arto

    Meilläpäin ei yhdistyksen metsurit ajele enää datsuneilla mutta vanhoilla saabeilla kylläkin. Meilläpäin työautot erikseen ja juhla-autot sitten  erikseen. Itsellä työautona foordi  ajettu 120t  melkein kaikki työajoa. Sitten juhla-autona bmw 530  lisävarusteita kaikki paitsi ei tummaa kattoverhousta sisältä vaalean ruskeaa nahkaa. Somistettuna pähkinäpuu listoilla.    Itse en ole ansioita kertonut joku kateellinen laskeskelee niitä pääsään.

    Metsuri motokuski

    Niinhän se on. Eikä niitä tarvii kertoakkaan kun jokainen tänä päivänä tietää metsurin palkat niin yrittäjän kuin palkollisenkin osalta. Se on sitten eri asia kun lisää vaimon tienaamat tulot oman perheen yhteistuloihin niin sit kyllä alkaa jo pärjäämään.

    Kateellisille sen verran että kyllä se metsuri on joka euronsa ansainnut. Tänä päivänä työ ei ole mitään tulilla istuskelua vaan totista työtä.

    Jätkä

    arto:” Itse en ole ansioita kertonut joku kateellinen laskeskelee niitä pääsään.”

    Joku tyyppi, joka käyttelee samaa nimimerkkiä kuin sinä, on kehuskellut Tosihyvillä raivausurakkataksoillaan. Sama hyypiä on leuhkinut tienaavansa aina tuplasti enemmän kuin metsäalan opettajat. Valtavat vähennyksetkin ansiotuloihin mainostit tekeväsi, millä perusteilla, ei tullut ilmi.

    arto

    Valtavat vähennyksetkin ansiotuloihin mainostit tekeväsi, millä perusteilla, ei tullut ilmi.      Niin tein tänäkin vuonna esitäytettyyn veroilmoitukseen. Koitin vuosia sitten kertoa tyrmäsin ne välittömästi (haukuit valehteliaaksi) Ohjeet saan ihan ammattilaiselta joka työskentelee verotuksen parissa (maa ja metsä puolella)

Esillä 10 vastausta, 31 - 40 (kaikkiaan 58)