Keskustelut Tekniikka Jonsereds CS 2234 S

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 77)
  • Jonsereds CS 2234 S

    Merkitty: 

    Olen harrastelija sahaaja. Sahailen yllämainitulla sahalla ja nyt tuli ongelmia. Saha on hankittu 2008 ja en ole paljoakaan sahannut sillä.  Ongelmana on yläkierrosten häviäminen. Tyhjäkäynti on ihan ok ja kun nostaa kierroksia saha alkaa  tukehtumaan kuten ei saisi polttoainetta. Sama ongelma saha kylmänä tai kuumana.

    Olen tehnyt sahaan seuraavat toimenpiteet mutta niillä ei ollut mitään merkitystä:

    – imuletkun vaihto tankista

    -primepumpun letkujen vaihto uuteen

    -korvausilmaventtiilin puhdistus paineilmalla

    -sytystystulpan vaihto uuteen

    -polttoaineen vaihto

    -hieman H säätöruuvia kierretty vastapäivään(auttoi vähän mutta vika ei poistunut

    -kokeiltu ilman pakoputkea(ei merkitystä)

    Auttakaa ajatuksin missä voisi olla vika, meneekö sähköpuolelle?

  • nasser

    Vieläkin ihmettelen, että mitenkä metsurien ansiot ja verotus sekä millä autolla ajaa liittyy millääntavalla Jonsered CS2234 moottorisahan kaasuttimen säätöön?

    Nämä edellämainituista aiheista riitelevät pilaavat tämän topikin. Painukaa Suomi24 keskustelupalstalle. Siellä on juuri teidän ajatuksenjuoksulla olevaa keskusteluseuraa.

    Jätkä

    Jonsered CS 2234 S saha ei kuulu palstalle, jossa keskustellaam moottorisahoista, joilla on mahdollista ansaita leivän päälle muutakin kuin ylähuuli. Ei varmasti mikään metsäyhtiö palkkaa edes enskan hakkuuseen kaveria, jolla on kyseinen ”hobbysaha”.

    Vieläkin ihmettelen, että on joitakin, jotka eivät ole vanhemman – ehjän sahan kääsuttimen säädöistä perillä! He kuuluvat kyllä Esson parlamenttiin, jossa kymmenen ”asiantuntijaa” antavat kymmenen erilaista ohjetta, joista yksikään ei pidä kutiaan.

    Onhan täälläkin joku, joka ei KUULE, milloin H-suutin on oikein säädetty. Hävetköön!

    Mettämakuri

    Mitä muuta metsuri voi laittaa verotukseen kuin bensat ja kilometrit?

    arto arto

    Mitä muuta metsuri voi laittaa verotukseen kuin bensat ja kilometrit?      Noista ei kumpaakaan moottorisahavähennys 40% kattaa kyseiset jutut. Eli kokonais ansiosta 40 % on verotonta. Ateriakorvaus. puhelin tietokone. Siinä suurimmat.

    Metsuri motokuski

    No onhan se verotonta. Voihan sen noinkin ymmärtää. Itse kyllä käsittelen asian kuluna joka vähennetään kokonais ansiotulosta. Olishan se jos kulusta joituisi vielä henkilökohtaisen veron maksaa. Tuohon arton listaan vähennyksistä voi lisätä tietenkin varusteet ja työkalut.

    Tuon mukaan ”verotonta” voi olla enemmänkin joinakin kuukausina.

    Jätkä

    Kilometrikorvaukset ovat verottomia, ei niitä tarvitse ilmoittaa. Moottorisahan kustannukset saa vähentää joko Prosenttivähennyksenä, taikka jos kulut ovat suuremmat, nii kuittien perusteella.

    Muita kustannuksia varten, jotka kuuluvat työtulon hankkimiskuluihin, on värkätty ns. Metsurivähennys.

    Pavekka

    Niitä on aika monta kovapalkkaista ammattimiestä jotka sahaa hoppysahalla.  2234:ssa ei ole vanhaa perinteisen mallista suutin kaasutinta. Eikä sitä säädetä niiden opeilla. Huiput saa korvallakin mutta kmittari on virallinen työkalu.

    Jätkä

    Ne Pavekan kovapalkkaiset ammattimiehet eivät kylläkään ole metsureita, eivätkä ammattinaisetkaan.

    Tuollainen hoppysaha ryytyy kyllä ensimmäisen tukkipuun kokoisen rungon kanssa, kunhan sillä on päryytetty parikymmentä tankillista bensaa ja päästy runkoa takkapuiksi paloitellen ensimmäiset kahdeksan metriä.

    Alkoi tuossa lähellä eläkkeellä oleva ammattimetsuri tyttöystävänsä pihakuusta teurastamaan. Minä kaadoin sen etukäteen, kun se oli niin pahassa asemassa.

    Saha oli uudentihverä Mc Culloh ( Partner) joka kävi kyllä ihan kunnolla. Päivän kun he ahkeroivat, niin saivat oksat karsittua ja pätkittyä, latvasta päin sen matkaa, että runko oli jo 20 senttinen.

    Sitten hakivat Huskun  18 tuuman laipalla lainaksi (Olin tarjonnut sitä lainalle koko ajan)  Tiedän, että alkoi pöllejä syntyä, vaikka eläkevaari oli jo 88 vuotias.

    Ei se kerro kaikkea, kun sanotaan olevan ammattimies. Metsänhoitaja on ammattimies, kun hänet on koulutettu ammattiin ja hän on sitä menestyksekkäästi hoitanut vuosikausia. Kuitenkaan en antaisi automaattisesti oudolle metsänhoitajalle esim pitkälaippaista – tehokasta sahaa aivan empimättä – ENÄÄ! Olen pari kertaa huimassa nuoruudessani antanut ja nyt täytyy sanoa, että onneksi eivät saaneet enempää tuhoa aikaan.

    mettämiäs

    ”Auttakaa ajatuksin missä voisi olla vika, meneekö sähköpuolelle?”

    Taitaa kommenttien perusteella vika mennä ihan jonnekin muualle…

    arto arto

    Polttoaine puolen vika. Jos H olet Säätänyt kokeile L isontaa.

Esillä 10 vastausta, 41 - 50 (kaikkiaan 77)